میز تاریخ این هفته رسانه طرفداری به دربی جذاب سال 1362 اختصاص دارد

روز 15 مهر ماه 1362 در یکی از شلوغ ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران، تیم استقلال تهران با برد 1-0 برابر پرسپولیس در مسابقه بزرگ سال، به سوی قهرمانی مسابقات تهران 62 خیز برداشت و در نهایت عنوان قهرمانی در این مسابقات را به خود اختصاص داد.

به گزارش طرفداری، تیم استقلال با ناصر حجازی، اصغر حاجیلو، رضا رجبی، حمید فرزام نیا، شاهین بیانی، سعید مراغه چیان، رضا نعلچگر، رضا احدی، جعفر مختاری فر، شاهرخ بیانی و پرویز مظلومی برابر پرسپولیسی قرار گرفت که با بهروز سلطانی، محمد پنجعلی، کاظم سیدعلیخانی، روح الله عبادزاده، عباس کارگر، حمید درخشان، محمد مایلی کهن، ضیا عربشاهی، ناصر محمدخانی، غلامرضا فتح آبادی و علی پروین به میدان رفته بود.

در این روز بیشتر از 150 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی و محوطه های اطراف حضور داشتند و یک سوم افراد حاضر در محوطه موفق نشده بودند در داخل ورزشگاه حضور پیدا کنند.

مسابقه به علت بالا رفتن مردم از پروژکتورها با یک ساعت تاخیر آغاز شد و بعد از آغاز، استقلال با روحیه ای بهتر وارد میدان شد و با قدرت ضمن حفظ میانه میدان در نیمه اول، یک بار تیر دروازه تیم پرسپولیس را به لرزه در آورد، در نیمه دوم روی ارسال رضا نعلچگر از راست، پرویز مظلومی با ضربه سر دروازه تیم فوتبال پرسپولیس را در شلوغ ترین روز تاریخ ورزشگاه آزادی گشود.

در انتها بازی با همان نتیجه 1-0 به پایان رسید.